erdelyfold
Menü

Üdvözöllek a honlapon. Eu vă urez bun venit! Erdélyről sok információ összegyűjtve és minden egy helyen megtalálsz. Kedved szerint nézegesd őket. Képekkel csatolva. Források feltűntetve a cikkek végén.

FŐOLDAL ERDÉLY ROMÁNIA Élménybeszámoló Érdekességek

 
Chat
 
Oldal infórmációk

Szerkesztő: Vavyan
Nyitás: 2011.05.20.
Téma: Erdély
Források megjelenítése:
cikkek végén

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Vendégeim
Indulás: 2011-05-20
 
Ezeréves határ

Ezer éves határ
A vasút a Gyimesbükk elhagyása után a vár tövében átlépi a Tatros folyót, elhalad a 30. számú vasúti őrház mellett (mely a MÁV legkeletibb őrháza lett) és utána néhány méterrel átlépi a határt. Ezután újabb hídon kel át a Tatros fölött - de már a román oldalon. A várhegy alatt 15 méternyi bevágást kellett végezni a vonal elvezetéséhez, amelynek során a régi feljárót elbontották, és új, meredekebb, 95 fokból álló lépcsősort építettek. A vasútvonal a magyar oldalon 1897. október 18-án nyílt meg. A román fél 2 év késéssel, 1899. április 5-én készült el a vasútépítéssel, ekkor indult meg a határforgalom.
A trianoni békeszerződés után a határátkelőhely megszűnt, csak a II. bécsi döntés (1940 ősze) után került vissza a magyar határ ide a világháború végéig.

forrás:geospace.hu